tisdag 29 december 2015

Fru Mazarin - en presentation!


Jag har ju länge lovat lägga ut lite information till er som är intresserade av att beställa kakor och bröd av mig!

Jag heter Jessica men när jag bakar kallar jag mig och mitt företag för Fru Mazarin. 
Min idé är att baka hembakat åt dig som inte kan, vill, orkar eller har tid. Jag har ingen servering och ingen butik utan jag levererar hem till dig eller till annat ställe enligt överenskommelse. Jag bor i Tingsryds kommun levererar till Växjö och Tingsryd med omnejd. 

Det jag fokuserar på är klassiska småkakor och matbröd. Tårtor är tyvärr inget jag är bra på alls, det överlåter jag till experterna!

Kika gärna på mitt instagramkonto @frumazarin för att se vad jag gjort eller titta igenom bloggen. 
Har du något speciellt du önskar beställa är det bara att fråga, jag bakar gärna efter era gamla recept och tar emot nya förslag och idéer! Känn inte dig begränsad till det jag visar upp utan beställ dina gamla favoriter så utökar ju även jag mitt utbud!

Populärt att beställa är klassiska kolakakor/kolasnittar, kanel/vaniljbullar, Marias favoritbröd (ett filmjölksbröd proppat med godsaker så som valnötter, aprikoser och russin) och så klart mazariner!









Beställer gör du enklast genom att maila mig på frumazarin@gmail.com eller kontakta mig via mitt instagramkonto @frumazarin. Telefonnummer kommer inom kort!

Hälsar, 
Fru Mazarin






6 kommentarer:

  1. Hej Jessica,
    Vad roligt att hitta dig här i bloggvärlden.
    Jag såg dig i tidningen och så kom jag hit.
    Du vet inte vem jag är, tror jag. Men jag vet vem du är (bara lite förstås, för vi har bara pratat med varandra en gång). Kanske vet du vem jag är om jag säger att jag kommer från Holland. ;-)
    Jag hoppas att du ska ha många nöjda kunder. Och kanske kan vi träffas nån gång till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Välkommen till min blogg :) Är det kanske du som bodde här i byn förut?? Om så så saknar vi er här! Det vore trevligt att ses igen någon gång!

      Radera
  2. Nej, det är jag inte. Jag bor i Ingers hus. :-)
    Du är välkommen hos mig. Nu ser jag dig bara gå förbi med hunden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ah men dååå vet jag ju!! :))

      Radera
    2. Helt bra. :-)
      Det ligger något i brevlådan till er. Lite holländsk tradition.
      Gott nytt år.

      Radera
    3. Tusen tack, Ria!! Olienbollarna var jättegoda! Värmde dem och pudrade över florsocker :) Tack snälla!

      Radera

Välkommen att kommentera/fundera/fråga! Men var snäll, annars får du ingen kaka!